Berwaspada Terhadap Blogger Berfahaman Radikal

Posted: February 28, 2011 in Umum

Aku amat bersimpati kepada beberapa orang blogger yang telah dilabel sebagai hooker. Aku sebut dalam bahasa omputih sebab lebih sopan bunyinya. Memang pandai si blogger tu (yang melabel) mencipta taktik keji demi menagih trafik dari orang ramai. Aku tak tahu dia ikut fahaman apa sebab time sekolah dulu aku kenali hooker pada aspek yang lain. Klik Read more untuk merungkai pandangan mengikut cara aku pula.

 

Aku tak tahu dia belajar dari kitab mana sebab aku tak pernah tahu dan kenal akan statement “Hooker Blogger”. Kenapa dilabelkan sehina begini? Oh, mungkin dia Tuhan yang berhak untuk melabelkan orang lain mengikut pandangan mata dia. Yang paling bernas dia tulis cuma satu je iaitu 3P (Pengetahuan, Pengalaman dan Pemerhatian).

Dia rasa tak puas hati sebab ada blogger yang buat vlog tapi tiada bakat. Aku tengok vlogger yang berpengalaman seperti Anwar Hadi dan Matluthfi  pun tak pernah nak kondemkan vlogger baru. Okeyh berbalik kepada 3P sebab aku anggap ini je yang kau cakap betul so aku sokong kau bahagian ini je. Pengetahuan, pengalaman dan pemerhatian. Tengok gambar dibawah ye.

 

3P ke ini bila kau eja nama orang pun tak betul. Sebenarnya nama dia Luthfi (Matluthfi) bukan Lufti. Pengetahuan, Pengalaman dan Pemerhatian yang sangat fail.  Aku malas nak cakap banyak. Mungkin ada yang menyokong dia dan ada yang tidak sokong aku. Aku cuma tekan pada 3P je sebab aku setuju apa dia cakap. So jom kita tengok gambar dibawah ini pula ye.

 

Apa maksud ayat “Kasihan, andai kata Dajjal sudah memberikan kamu air, sudah terlambat untuk kamu berpatah balik”? Mungkin sebab Dajjal dah beri dia air sebab tu segala nasihat berbentuk keagamaan pada dia sangat memualkan.

Sudah sampai waktunya kita para blogger untuk menjadi satu famili. Kita adalah satu keluarga dalam menyampaikan pandangan dan pendapat bagi mengembangkan ilmu pengetahuan. Apa yang baik kita ambil dan yang buruk kita bidas dengan fahaman yang lebih bernas. Kita menegur dengan cara yang berintelektual bukan cara tomahan dan terus melabelkan sesuatu mengikut fahaman radikal kita. Blogger seumpama ini bagaikan “Musuh Dalam Selimut”.

Comments
  1. AIM says:

    la ingatkan dah settle… haha.. ada lagi tu sambungan..tapi nice one.. aku tak perasan dia salah eja..

  2. nabilah_2908 says:

    heboh kan pasal ni….haih….sampai gunakan perkataan “pelacur”..? menyedihkan….(-_-)

    jom ke APA KATA HATI pulak,
    AIR OH AIR

  3. zik says:

    susah orang macam nie.. moga Allah buka pintu hatinya… itu sahaja..

  4. AIM says:

    HAN GULING SAMPAI MANA?? HAHA… SIBUK AH SKRG.. TAK DAN NAK UPDATE ENTRI.HADOI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s