Sahabat alam Cyber aku

Posted: May 10, 2010 in Umum

Facebook kini sudah menjangkau kepopularitiannya menjadi Social Network terhebat abad ini. Ramai manusia yang tidak buta IT mengenali apa itu Facebook. Ada yang menggunakannya untuk mencari duit dan tidak kurang juga mencari menantu untuk dihadiahkan kepada orang tua mereka.

Aku mengenali Facebook selepas aku mengenali My Space. Undang-undang Facebook aku mudah sahaja. Aku akan meng “approve” kan seseorang itu kalau ada mutual friend di profile mereka. Kalau tiada harap maaflah aku nak add or approve korang ya. Bukan bermakna aku sombong tapi dengan simple aku nyatakan di sini “I’m looking for friend not for fanz”.

Dalam ramai-ramai sahabat Facebook aku boleh dikatakan 98% adalah rakan sekolej aku. Jadi siapa mewakili 2% yang bertuah menembusi akaun Facebook aku? Mari kita mengenali sahabat alam maya aku yang aku sendiri tidak pernah mengenali beliau secara face to face tetapi beliau amat rapat dengan aku. Exactly one of my best friend forever walau pun hanya sahabat maya semata-mata. Lets gone klik Read more untuk mengetahui siapakah gerangan beliau :D

Nur Atira Binti Abdul Halim

http://www.facebook.com/profile.php?id=100000123307668&ref=ts

Ah’hah.. Jeng jeng jeng.. Inilah calon menantu mak saya kawan saya. Actually Tira ni amat periang orangnya. Boleh dikatakan agak clumsy juga dan gila-gila sikit. Dulu kenal dia dekat My Space. Selepas berpindah ke Facebook dia pun turut mengikut jejak langkah aku ke Facebook juga kerana dia tahu kalau aku dah ke Facebook pasti tak jumpa jalan pulang ke My Space semula.

Berasal dari Shah Alam beliau merupakan seorang chef dan pandai memasak. Lagi satu syarat untuk menjadi calon menantu mak saya seorang perempuan pilihan jejaka haruslah pandai memasak. Apa aku merepek ni. Hahaha. Tira, anda memang seorang sahabat alam maya yang sangat setia. Menjadi sahabat kamu amat membanggakan. Friend forever and ever until when when. Sayang kamu ( Ops!! Terlebih sudah) ^^ huahuahua..

Penghargaan dari:

Pakcik Ery :)

Leave a Reply

